
Foto: Augustas Didžgalvis
Matomai organizatoriai tikrai pasirūpino ne tik puikiais prizais, gerais teisėjais, ant vandens iš toli besimatančiais ženklais, bet ir oru. Jeigu pirmame etape įgulos turėjo pademonstruoti jėgą, greitį ir ištvermę pučiant itin stipriam vėjui, tai antrajame, ramiomis sąlygomis pasižymėjusiame etape, atsiskleidė taktiniai sugebėjimai, kantrybės kiekis bei Galvės ežero subtilybių išmanymas. Galbūt būtent šių savybių labiausiai ir pritrūko jaunoms įguloms, gerai pasirodžiusioms I etape, bet po antrojo likusioms su barankos skyle. Kaip ten bebūtų sveikiname ne tik nugalėtojus, bet visus dalyvavusius ir bet kaip kitaip prisidėjusius su tikrai puikiu renginiu bei reginiu.
Reikia nepamiršti ir jaunųjų buriuotojų, kurie kur kas rimtesni sportininkai nei kreiseristai ir tikrai kėlė didesnį galvos skausmą regatos teisėjams, o Galvės ežerą papuošė turbūt dar neregėtu kiekiu burių. Iš viso Galvės Taurėje finišavo 57 sportinės (Optimist, Laser 4.7, Finn) bei 19 kreiserinių jachtų.

Foto: Augustas Didžgalvis
Klausimėliai dalyviams ir jų įspūdžiai
Jachtos „VooDoo“ škiperis Gintaras Chomentauskas (I vieta OPEN grupėje)

Foto: Augustas Didžgalvis
WIND LT: Sveikiname su pergale OPEN grupėje. Iš 6-ių plaukimų 5-ios I vietos ir viena III vieta. Gal galite atskleisti savo sėkmės formulę?
Gintaras: Formulė paprasta – geras ūpas + startas + epizodinis protinis darbas. Startas – nebūtinai 1 vietoje, bet užtikrintai pirmame trejetuke ir švariu vėju. Visumoje – buriavimas yra ne tik laivo valdymas, jis yra taktinis žaidimas. Todėl būtina stebėti kitų veiksmus, priekyje einančių jachtų klaidas ir klaideles, vėjo pokyčius bei pasinaudoti visa šia informacija.
2-ą plaukimą buvome treti, nes padarėme tris apmaudžias klaidas, viena iš jų pakėlėme spinakerį ne už to kampo. Gėda, svarbiausia – pats taip sukabinau, nėra kam išrašyti. Trys klaidos tokiame trumpame plaukime yra tikrai per daug.
WIND LT: Taip pat paaiškinkite įgulos narių skaičiaus parinkimo taktiką – prie didelio vėjo I etape dviese, o ramiam pasiplaukiojimui II etape jau trise.
Gintaras: Buriuoju su tiek įgulos narių, kiek susirenka. Jei nėra nei vieno – plaukiu vienas. Įmanoma, tik sunkoka susitvarkyti su spinakeriu. 2 – irgi mažoka. Conrad 25 RT nėra daug vietos įgulos darbui, todėl optimalus skaičius yra gerai sustyguota komanda iš 3-4 asmenų.
WIND LT: Ar prieš regatas nevykdote su jachtos pavadinimu susijusių apeigų, dėl kurių kitos įgulos tampa nebekonkurencingos?
Gintaras: Prieš antrą regatos startą buvo atlikti kai kurie ritualiniai veiksmai su Tullamore Dew, bet nesu tikras ar jie padėjo tiesiogiai, bet ūpą pakėlė 🙂
WIND LT: Ir pabaigai retorinis klausimas, į kurį atsakymą visgi norėtume sužinoti – Trakai su „VooDoo“ ar Karibai su „Ambersail“?
Gintaras: „Antiqua week“ su „Ambersail“ buvo super, bet reikia bent savaitę padirbėti su įgula ir, kad laive būtų vienas kapitonas. Trakuose lengviau, nes bet koks ir su bet kokiais vis tiek smagiai paburiuosi.
Jachtos „Venta“ škiperis Rimantas Gutauskas (III vieta OPEN grupėje)

Foto: Augustas Didžgalvis
WIND LT: Po pirmojo etapo buvote V vietoje, o galutinėje įskaitoje puiki III vieta, su kuo ir sveikiname. Kokios priežastys nulėmė tokią sėkmingą regatos baigtį? Ar kasdienis buriavimas Galvėje padėjo tokiomis ramiomis oro sąlygomis atspėti kur ir kada papūs vėjas? O gal lemiamą vaidmenį suvaidino merginų intuicija ir puikus komandinis darbas? Ir paskutinis klausimas – gal po sėkmingo pasirodymo Galvės taurėje dažniau išvysime jachtą Venta, besivaržančią Trakų regatose?
Rimantas: Tokiuose trumpuose plaukimuose lemtinga kiekviena, net ir mažiausia klaida ar jachtos valdyme, ar taktikoje. Laiko ir distancijos ilgio neužtenka klaidoms ištaisyti. Blogai atliktas vendas II plaukime ir neatleistina klaida škiperiui – pavėlavimas startuoti ir lėmė tokią vietą po pirmojo etapo. Prisidėjo ir oro sąlygos – stiprus vėjas nepatyrusiai įgulai buvo dirgiklis, trukdantis susikoncentruoti pagrindiniam darbui.
II etape merginoms jau nereikėjo aiškinti, kam reikalingi bakštagai, kaip juos įtempti, kaip nešti „peteliškę“ ir ką daryti išgirdus komandą „pasiruošti vendui“. Viskas buvo atliekama tiksliai ir greitai. Be to, škiperio apmaudas dėl prasto plaukimo I etape irgi turėjo įtakos – jaučiau, kad jachta turi plaukti greičiau, todėl teko paskirti valandėlę prieš II etapą rangauto ir burių derinimui.
Sakoma, kad sekasi tiems, kurie laimi, o nesiseka pralaimintiems. II etape tikrai sekėsi: pastebėti ateinantį brizą iš vakarų pusės navigaciniame plaukime, idealiai startuoti trečiajame. Ilgametė patirtis dirbant su pradedančiaisiais buriuotojais, matyt, leido greitai suburti komandą bendram tikslui.
Į paskutinį klausimą atsakysiu taip: jei tik bus tokių puikių merginų, norinčių buriuoti – visada pasiruošęs padėti (beje vaikinams taip pat). Tai čia išsisukimas nuo atsakymo 🙂 O tikrasis būtų toks: buriuoju ne tik dėl malonumo, bet ir todėl, kad tai mano darbas, už kurį dar ir gaunu pinigus. Esu laimingas, kad kartais galiu suderinti ir vieną ir kitą. Bet malonumą jaučiu, kai gerai plaukiu, o gerai plaukti dabar neužtenka meistriškumo ir patirties. Dar reikalingos nemažos asmeninės arba rėmėjų investicijos į jachtos aprūpinimą inventoriumi, burėmis, ko šiuo metu neturiu.
Jachtos „Venta“ įgula (Justina, Jolanta, Agnė, Renata, Sandra, Sigita) (III vieta OPEN grupėje)
WIND LT: Ramiai ir tykiai praplaukusios I etapą, antrame lyg niekur nieko skynėtės alkūnėmis kelią ant pjedestalo. Na ir pavyko, su kuo ir sveikiname! O gal mes klystame ir tikslas buvo aukščiausias pakylos laiptelis? Ir visgi kas nulėmė tokią regatos baigtį: palankesnės nei I etapo oro sąlygos; nors ir nedaug, bet visgi išaugusi patirtis ir įgūdžiai; kiekvieną Galvės kampelį lyg savo rankos pirštus pažįstančio škiperio Rimo sprendimai ir vadovavimas įgulai; o gal jūsų komanda yra tikras sėkmės talismanas ir sėkmę atneštų bet kuriai jachtai? Prašome apie viską išsamiai papasakoti ir klausimas pabaigai – ar kitų metų Galvės Taurėj taip pat plauksite? O gal net nereiks laukti kitų metų?
Merginos: Mums pačioms netikėtas kelias ant pjedestalo 😉 Avantiūra, prasidėjusi kaip mažas pokštas, sukūrė isskirtines emocijas, džiaugsmą ir norą buriuoti toliau. Itin tikslūs ir sėkmingi startai, manau jie buvo reikšmingi kelyje į sėkmę. O už jų sėkmę, už pamokas kur ieškoti vėjo, už pažintį su jachta mes žinoma dėkingos kapitonui, be kurio nei šių pergalių, nei atradimo džiaugsmų nebūtų. Tai būtent Rimo sprendimai, kantrybė ir mokymas – yra neatsiejama šio pasiekimo bei buriavimo džiaugsmo atradimo dalis.
Ar buriuosime kitais metais? Buriuosime dar šiais, kitoje regatoje 🙂 Jeigu tik Rimas turės kantrybės 🙂
Tik spinakerį išmoksime kelti, kad rimčiau pasigalynėti su „VooDoo“ jachta 🙂
P.S. ir ačiū „Gero vėjo“ klubui, už šitą atradimą 🙂
Jachtos „VėjasPlius“ škiperis Vaclovas Baravykas (II vieta ORC grupėje)

Foto: Augustas Didžgalvis
WIND LT: Sveikiname su puikiu šuoliu turnyrinėje lentelėje – iš V vietos po pirmojo etapo į II galutinėje įskaitoje.
Vaclovas: Dėkoju.
WIND LT: Ar galima būtų teigti, kad „VėjasPlius“ įgulai švelnios oro sąlygos yra palankesnės nei stiprus vėjas, vyravęs pirmajame etape?
Vaclovas: Nuo vėjo stiprumo nepriklauso užimama vieta. Mokame buriuoti tiek stipriu, tiek vidutiniu, tiek silpnu vėju. Viskas priklauso nuo komandos darbo ir padarytų klaidų plaukimo metu. „Galvės taurės“ pirmojo etapo metu vyravo stiprus vėjas, mes plaukėme keturiese, vienas įgulos narys visiškai nepatyręs, to pasekoje trūko rankų ir nespėdavom susitvarkyti. Tai ir lėmė mūsų užimamą poziciją. Antrojo etapo metu vyravo vidutinis vėjas, mes plaukėme trise, antrasis ir trečiasis startai pavyko puikiai, komanda dirbo nepriekaištingai, manau, kad tai ir nulėmė mūsų pergalę.
WIND LT: Prieš pat regatos startą jūsų įgulos narys Liutauras kažką įnirtingai tvarkė įsilipęs į jachtos stiebo viršūnę. Kas įdomiausia, kad šalia stovėjusios Pandoros įgula paprašė Liutauro taip pat „pakrapštyti“ ir jų stiebą. Ar nemanote, kad tai buvo esminė Pandoros įgulos klaida, nulėmusi jų kritimą iš II vietos į IV?
Vaclovas: Liutauras tvarkė mūsų stiebo viršuje esančią vėjarodę. Pandoriečiai paprašė, kad Liutauras suteptų ir jų vėjarodę. Antrame regatos etape už jachtos Vasara vairo sėdo Algirdas Žižys, mano manymu jis ir sumaišė įgulom visas kortas 🙂
? Galutiniai regatos rezultatai
ORC grupė
- Vėtra
- VėjasPlius
- Rasa
- Pandora
- Vasara
- Tigra
- Kometa
- Esmeralda
OPEN grupė
- VooDoo
- Mondė
- Venta
- Basta
- Adrija
- Pasaka
- Delčia2
- Joldija
- Vėjas
- Jazz
- Barbora